Aku di Labuan part 6

Hari-hari seterusnya macam biasalah, menjalani rutin hidup yang sama jer takde apa yang nak di banggakan pun. Namun begitu rasakan seperti aku dah boleh menerima Pulau Labuan ini, sehari demi sehari aku bagaikan dah boleh bernafas di sini, aku makin sukakan tempat ini. Banyak yang aku pelajari tentang adat, perangai, bahasa dan kebudayaan kaum-kaum di ...

Aku di Miri, Sarawak..

14th March 2009.. Perjalanan bermula dari Airport Labuan jam 8.10am departure time. Wah first time naik MASWINGS, OK lah boleh lah kan bukan lama sangat pun, Stewardess 2 orang jer.. flight kecik jer. Sepanjang perjalanan tu kita boleh nampak pinggiran pantai Sabah, Sarawak dan Brunei. Boleh nampak Bandar Limbang dari udara. Memang teruja lah, biasanya nampak ...

Jalan-jalan di Keningau, Sabah..

Ehem.. Sekarang aku sedang berada di Keningau, Sabah. Nanti kita bercerita tentang perjalanan, permandangan, masyarakat Murut khususnya.. letih lah bro.. naik taxi turun taxi.. Wahh.. visitor book bah.. Pahlawan Murut.. Ok bah mau jalan-jalan dulu ...

Jatuh cinta di Kundasang part3

OK bah Suzie bawak aku menuruni ke Pekan Kundasang yang terletak lebih kurang 100m dari tempat mini bus tadi berhenti.. aku tengok brader-brader kat situ semua pandang aku, aku dah rasa cuak mana lah tau nanti silap hari bulan aku kena belasah, aku tanya Suzie apasal dia orang tengok-tengok aku.. atau pun Sumandak Suzie ni ...

Jatuh cinta di Kundasang part2

OK bah mini bus pun mula membawa kami keluar dari bandaraya KK menuju ke Kundasang.. Dari Kundasang kami melalui beberapa pekan-pekan kecil, dan yang sempat aku ingat ialah melalui Tamparuli. Apa yang menarik di Tamparuli ini ialah terdapatnya sebuah jambatan gantung yang panjang. Menariknya jambatan ini sehingga ada lagunya yang tersohor itu.... dulu ada Marsha ...